Все  |  05.06.18  |  вівторок

Вчені винайшли революційну вакцину від ВІЛ

Першу експериментальну вакцину, яка прищеплює імунітет приблизно до третини штамів вірусу, створили дослідники із Сполучених Штатів Америки.

Її ефективність перевірили на мишах і макаках, розповідає видання Nature Medicine.

Вірус імунодефіциту проникає в людські клітини за допомогою набору білків на поверхні його оболонки. Їх структура змінюється з кожним новим поколінням ВІЛ, це змушує імунну систему виробляти новий набір антитіл.

Приблизно через 3-4 роки у заражених ВІЛ з'являються так звані антитіла широкого профілю дії, здатні на нейтралізацію відразу декількох різновидів вірусу. Однак це мало допомагає організму, оскільки вірус на той час вже глибоко проникає в усі тканини тіла і приймає хронічну стадію.

Два роки тому вчені виявили незвичайне антитіло в крові одного з носіїв вірусу, ця молекула чіпляється не за оболонку вірусу, а за особливий білок, ніби склеює мембрану клітини і частку ВІЛ і дозволяє вірусній РНК поникнути всередину.

При цьому структура антитіла практично не змінюється в порівнянні з іншими частинами вірусу, оскільки він відіграє критичну роль у його життєвому циклі. Біологи порахували, що таке антитіло можна використовувати в якості бази для створення вакцини від ВІЛ.

Отриману вакцину випробували на мишах і макаках. Виявилося, що вона робить тварин несприйнятливими до 70 з 208 існуючих зараз штамів ВІЛ.

Це рекорд для вакцин.