Наука та ІТ  |  10.10.18  |  середа

Вчені з'ясували, скільки облич може запам'ятати людина

Людина здатна розпізнати до 5 тисяч облич, з'ясували психологи з Йоркського університету.

Результати дослідження були опубліковані в науковому журналі.

Протягом години 25 добровольців повинні були пригадати якомога більше облич людей, з якими вони стикалися протягом життя. Потім протягом ще однієї години вони повинні були згадати обличчя відомих їм знаменитостей - акторів, музикантів, політиків. Пам'ятати імена було необов'язково. Найкраще учасники згадували людей в перші хвилини тесту. Також, щоб перевірити, яких знаменитостей учасники знали, але не згадали, вчені показали їм знімки 3.441 відомої людини. Відповідь зараховувалася, якщо учасник впізнавав знаменитість як мінімум на 2-ох фото. Учасники змогли згадати від 1 до 10 тисяч осіб. В середньому, їм вдалося згадати близько 5 тисяч облич.

Хоча експеримент мав ряд обмежень, зокрема, його результати залежали від чесності учасників, дослідники розраховують, що його результати будуть корисні. Так, все ще залишається з'ясувати, чому одні люди здатні запам'ятати набагато більше осіб, ніж інші. Крім того, близько 2% населення страждає від неможливості впізнавати обличчя - прозопагнозія.

Дослідники розраховують, що накопичення даних про те, як люди впізнають лиця, допоможуть впоратися з цією проблемою.