Наука та ІТ  |  24.04.19  |  середа

Вчені виявили ідентичну за розміром Землі планету

Окрім екзопланети в цій системі знаходиться планета HAD21749b, яка наразі є найменшою з виявлених телескопом TESS.

Про це повідомляє dailytechinfo.org.

Група вчених-астрономів з Массачусетського технологічного інституту підтвердила той факт, що космічний телескоп TESS (Transiting Exoplanet Survey Satellite), який є наступником телескопа Kepler, виявив свою першу екзопланету, розмір якої можна порівняти з розмірами нашої планети.

Ця планета, що отримала назву HD 21749c, обертається навколо помаранчевої зірки HD 21749, що знаходиться на відстані 52 світлових років від Землі в сузір'ї Сітки (constellation of Reticulum). Крім планети HD 21749c в цій системі знаходиться планета HAD21749b, яка є найменшою з виявлених телескопом TESS наразі.

Завдяки місії космічного телескопа Kepler, новини про виявлення планет, що знаходяться за межами Сонячної системи, вже давно не є чимось екстраординарним. Але відкриття планети HD 21749c виділяється із загального ряду тим, що воно не тільки демонструє здатності телескопа TESS по виявленню малих планет, але і тих планет, які обертаються навколо зірок на невеликій відстані. Відзначимо, що виявлення подібних планет знаходилося за межами можливостей телескопа Kepler.

На жаль, те, що планета HD 21749c порівнянна за розмірами із Землею, не говорить про можливість існування життя на її поверхні. Ця планета знаходиться настільки близько до зірки, що на один оборот навколо неї йде 7.8 земних діб. Температура на її поверхні досягає позначки в 425 градусів Цельсія, і там будуть плавитися такі легкоплавні метали, як свинець.

Відкриття планети HD 21749c є результатом більш ретельного аналізу даних від телескопа TESS. Початковий аналіз цих же даних дозволив виявити на початку 2019 року «теплий Нептун» HAD21749b. Однак, деякі особливості транзитного падіння яскравості зірки вказали вченим на присутність ще однієї планети в цій системі.

Запущений 18 квітня на борту ракети SpaceX Falcon 9, космічний телескоп TESS перебуває на еліптичній резонансної місячній орбіті, висота якої коливається від 108 до 375 тисяч кілометрів. Телескоп здійснює один оберт навколо Землі за 13.7 доби. Така орбіта дозволяє телескопу зберігати стабільність і уникнути факторів, що згубний вплив на його чутливість. Чотири камери телескопа постійно переглядають небо, і їм не заважає ні яскраве сонячне світло, ні світло, відбите від поверхні Землі.

Коментарі (0) перегляди: 852