Наука та ІТ  |  18.10.19  |  п'ятниця

В Антарктиді виявили наслідки ядерних випробувань півстолітньої давності

Згідно з новим дослідженням, льодовики Антарктиди досі є джерелом радіоактивного випромінювання. Причина цього — випробування ядерної зброї, які проводили американці в середині минулого століття.

У більшості випадків, сьогодні наслідки ядерних катастроф і підвищений радіаційний фон в різних місцях планети згадують в контексті аварії на Чорнобильській АЕС або АЕС Фукусіма-1.

Але, згідно з новим дослідженням, причиною радіоактивного випромінювання в 2019-му можуть бути випробування ядерної зброї, які проводив уряд США в середині минулого століття.

Вчені з Європейського центру вивчення навколишнього середовища виявили, що льодовики в Антарктиді випускають радіацію, ймовірно, через тестові ядерні вибухи американської армії в Тихому океані в 1950-х.

Дослідники засікли радіоактивні ізотопи хлор-36 і берилій-10, які залишилися в снігах Антарктиди після ядерних випробувань. Кілька років тому кількість цих ізотопів в атмосфері над Антарктикою перевищувала норму в 10 разів.

Раніше радіоактивні елементи також виявляли під час снігопаду поблизу російської дослідницької станції Схід. Автори дослідження кажуть, що виявлена радіація не може серйозно нашкодити атмосфері Землі. Проте, відкриття нагадує, наскільки довготривалими можуть бути наслідки від ядерних вибухів.

Нагадаємо, в період з 1948-го по 1958-й армія США виконала кілька десятків ядерних вибухів на тихоокеанському атолі Еніветок, який розташований на відстані приблизно у 3,5 тис. км на Південний Схід від Японії і в 2 тис. км на Північний Схід від Папуа-Нової Гвінеї. Відстань по прямій до Антарктиди з атола Еніветок становить не менше 9 тис. км.

Про це повідомляє НВ