Наука та ІТ  |  19.01.18  |  п'ятниця

У Мексиці знайшли найбільшу затоплену печеру

Відкриття зробили вчені, які кілька місяців досліджували лабіринти підводних каналів.

Група дайверів виявила, що дві печери, Сак-Актун і Дос Охос, з'єднані між собою і разом утворюють найбільшу у світі підводну печеру, довжина затоплених тунелів становить близько 347 кілометрів, повідомляє Mexico News Daily.

Відкриття зробили дослідники з Національного інституту антропології, які працювали над проектом Great Mayan Aquifer (GAM). В його рамках археологи, біологи, підводні фотографи і пірнальники досліджують і наносять на карту велику мережу родовищ підземних вод на півострові Юкатан.

Дослідники виявили місце з'єднання двох печер 10 січня, через 10 місяців інтенсивної роботи. Сак-Актун, назва якої перекладається з юкатекської мови як "Біла печера", має довжину близько 263 кілометри, в той час як її сусідка Дос Охос (з іспанської - "Два ока") в довжину досягає 84 кілометрів.

Згідно з прийнятими в спелеології нормами, нову систему буде названо в честь більшої печери, в той час як назва меншої зникне (раніше найдовшою підводної печерою вважалася розташована на південь від Тулума підводна печера Окс-Бель-Ха довжиною 270 кілометрів).

Виходи обох печер розміщені на півночі півострова Юкатан, неподалік від міста Тулум. Середня глибина системи Сак-Актун становить близько 20 метрів, при цьому глибина наймілкіших секцій не перевищує 2 метрів, а найглибших - 100 метрів.

На думку учасників проекту, Сак-Актун можна назвати найважливішим підводним археологічним об'єктом у світі. Вчені зареєстрували понад сотню артефактів і знахідок: останки вимерлої фауни і древніх людей, кераміку і могили Майа, елементи побуту племені. Крім того, в системі є сухі і частково затоплені печери, де вдалося знайти побудовані першими поселенцями сходи і стіни, а також настінні малюнки.

Тепер вчені планують знайти можливі місця з'єднання печери Сак-Актун з трьома іншими печерами, розташованими неподалік.