Наука та ІТ  |  30.05.19  |  четвер

Стародавні люди встали на ноги завдяки зіркам, - Вчені

Американські дослідники із Університету Канзасу, висунули нову теорію пояснення еволюції від примата до людину прямоходячої.

Згідно із даними нового дослідження, наші предки могли "встати на ноги" завдяки вибуху наднових зірок.

Річ у тім, що такі космічні катаклізми породили відповідного роду випромінювання, яке торкнулося нашої планети 8 мільйонів років тому і досягло піку 2,6 млн років тому, повідомляє Journal of Geology.

Далі частинки цього випромінювання іонізували нижні шари атмосфери, що могло привести до набагато більш частих розрядів блискавок. Ці удари, ймовірно, викликали масштабні пожежі, які знищували праліси і сприяли поширенню саван.

Люди, опинившись в новому середовищі, змушені були "випрямитися" скільки в саванах, зарослих густими травами, високий зріст забезпечував кращий огляд території і давав явні переваги.

"Вважається, що гомініди вже мали тенденцію ходити на двох ногах навіть до цієї події. Але в основному вони вважали за краще лазити по деревах. Після перетворення лісів в савани їм набагато частіше доводилося переходити від одного дерева до іншого по трав'янистій рівнині, і тому вони навчилися ходити прямо",

- зазначив астроном і фізик Адріан Мелотт.

Нову теорію дослідників підтвердили й геологічні вишукування. Річ у тім, що кілька років тому дослідники виявили на морському дні шар ізотопів заліза-60, які мають космічне походження. Оскільки ці частки мають відомий період напіврозпаду (2,6 млн років), відкладення можна точно датувати.

Виявилося, що Земля пережила два потоки такого випромінювання. Перший із них відбувся 6,5-8,7 млн ​​років тому, а другий 1,7-3,2 млн років. Джерело знаходився на відстані 163-300 світлових років від нашої планети.

Група вчених під керівництвом Мелотт розрахувала, які наслідки могли мати такі космічні "бомбардування".

"Ми розрахували іонізацію атмосфери від космічних променів, які могли б виходити від наднової приблизно на такій відстані, на яку вказують відкладення заліза-60",

- пояснив астроном.

Як правило, нижні шари атмосфери не іонізуються, оскільки промені не проникають так глибоко. Але потоки від наднових здатні на це. За даними дослідників, вони могли збільшити іонізацію атмосфери у 50 разів.

В геологічних покладах, відповідних вищевказаних епох, спостерігається різкий стрибок вугілля і сажі, що вказує на пожежі, які відбувалися на всіх континентах.

Автори зазначили, що еволюція людини є складним явищем, і її не можна пояснити з урахуванням одного-єдиного чинника. Але масштабні катаклізми явно вплинули на розвиток людського роду.

Коментарі (20) перегляди: 983