Наука та ІТ  |  03.07.19  |  середа

ВІЛ виліковний? - американські вчені видалили ВІЛ з клітин мишей

У ході дослідження стало зрозуміло, що антиретровірусна терапія, спільно з генетичним редагуванням, може повністю видалити вірус з клітин і органів.

Про це повідомляє журнал Nature Communication.

Нещодавно американські дослідники змогли повністю видалити ВІЛ з клітин організму мишей.

В ході дослідження стало зрозуміло, що антиретровірусна терапія, спільно з генетичним редагуванням, може повністю видалити вірус з клітин та органів. Сучасні методи лікування передбачають антиретровірусну терапію для зараженої людини - вона песимізує реплікацію ВІЛ в клітинах, але не позбавляє організм від вірусу, тому не є ліками та вимагає довічного застосування.

Вчені повідомляють, що якщо пацієнт припинить терапію, ВІЛ знову активується з небезпекою розвитку СНІДу. Відновлення ВІЛ пов'язано зі здатністю вірусу інтегрувати свою послідовність ДНК в геном клітин імунної системи, де вони недоступні антиретровірусних препаратів.

Науковці працювали з ділянкою ДНК-вірусу, який відповідає за його реплікацію. Вони використовували інноваційну методику CRISPR-Cas9, яка використовує редагування геномів. За допомогою дослідів на щурах і мишах прояснилося, що за допомогою цієї методики можна видаляти фрагменти ДНК-вірусу, значно впливаючи на експресію генів (процес який сприяє перетворенню спадкової інформації від гена в функціональний продукт - РНК або білок).

У поєднанні методу генного редагування з антиретровірусною терапією LASER ART, яка знижує реплікацію ВІЛ і розподіляється по тканинах організму, де ВІЛ знаходиться в пасивному стані вдалося домогтися повного видалення вірусу з організмів третини піддослідних мишей.

За словами професора та доктора медицини Говарда Гендельмана, експерименти поєднання генного редагування та антиретровірусної терапії в боротьбі з ВІЛ ведуться далі. Через рік вчені хочуть приступить до клінічних досліджень на добровольцях.

Про це повідомляє Соцпортал