Наука та ІТ  |  13.01.17  |  п'ятниця

Вчені створили найміцніший вузол у світі

Науковці з Манчестерського університету (Великобританія) розробили технологію зав'язування молекулярних ниток в більш складні і міцні вузли.

Нова технологія отримала назву self-assembly ("самоскладання"), повідомляє журнал "Science".

Завдяки цій технології молекулярні нитки переплітаються навколо металевих іонів, формуючи перетини у наперед визначених місцях, а потім кінці ниток спаюються хімічним каталізатором. Таким чином дослідники зав'язали вузол з восьми перетинів, які вмістилися в петлі, що складається з 192 атомів довжиною близько 20 нанометрів.

Тепер, коли вчені можуть створювати вузли з різною щільністю, вони можуть провести експерименти і випробувати ці вузли у виробництві різних матеріалів, аби визначити, як це впливає на міцність та еластичність отриманої речовини. За допомогою цієї технології вчені зможуть розробити нові види матеріалів.

"Зав'язування вузлів - це процес, ідентичний переплетенню ниток в тканині. Тому техніка зав'язування в молекулах також корисна в "ткацтві" з використанням молекулярних ниток. Наприклад, куленепробивні жилети зроблені з кевлару - матеріалу, який складається з жорстких молекулярних прутів, упорядкованих в паралельну структуру. Однак з тканинах полімерних ниток можна створити матеріал, який буде потенційно міцнішим, легшим і більш рухливим. Деякі полімери, наприклад павуковий шовк, міцніший за сталь, так що плетіння полімерних ниток допоможе перейти до нового покоління матеріалів для виробництва та будівництва",

- сказав керівник роботи, професор Девід Лейг.