Наука та ІТ  |  17.11.18  |  субота

Ілон Маск отримав дозвіл на запуск 7500 інтернет-супутників

Влада США дозволила главі компанії "SpaceX" вивести на орбіту 7518 мікросупутників для покриття Землі доступом до широкосмугового інтернету.

Очікується, що супутники будуть виведені на орбіту на висоту 335-346 кілометрів уже у 2019 році, а увійдуть в експлуатацію не пізніше 29 березня 2024 року. Окрім цих 7.5 тисяч станцій держава вже схвалила запуск ще 4425 супутників Ілона Маска на дальню орбіту Землі, тобто на відстань 1150-1325 кілометрів. Очікується, що з цим проектом вся наша планета на 100% буде покрита доступом до широкосмугового інтернету.

Під "супутником" тут мається на увазі чотиридюймові апарати зв'язку, які забезпечать максимальне взаємозамінне покриття. Робота цього "рою" супутників в системі на низькій орбіті забезпечить планету інтернетом з низьким часом відгуку. Затримка складе 25-35 м/с (у сучасних супутникових систем - близько 600 м/с), що близько до провідних послуг інтернет-доступу.

Втім, у цього плану Ілона Маска є свої підводні камені. Йдеться про глобальну проблему космічного сміття, яке навіть в невеликих кількостях здатне принести шкоду об'єктам, що запускають с Землі. За останніми даними, на орбіті нашої планети літає близько 500 тисяч використаних металевих деталей, які внаслідок своєї величезної швидкості навіть маючи маленькі розміри здатні завдати значної шкоди. Зараз усе це космічне сміття відстежується аж до найменшої деталі, щоб уникнути зіткнення з іншими космічними апаратами. Складно уявити, наскільки погіршиться ситуація, якщо Ілон Маск виведе ще свої супутники, адже доведеться прораховувати траєкторію кожного, щоб забезпечити подальше безпечне вивчення космосу.

І що найжахливіше, люди поки не мають технологій, які здатні боротися з цією проблемою. Єдине, що може людство - це зменшувати кількість сміття, яке потрапляє на орбіту, адже його кількість і так продовжує природно збільшуватися внаслідок зіткнень уламків між собою, і це все необхідно прораховувати та фіксувати на радарах.

З іншого боку, в масштабах нашої планети все ж ситуація не настільки критична. Країни, взаємодіючи одна з одною, можуть безпечно виводити на орбіту нові об'єкти, так що питання про шкоду випуску інтернет супутників Ілона Маска донині залишається дискусійним.

Нагадаємо, що Маск повідомив про відкриття тунелю під Лос-Анджелесом. Американський винахідник і мільярдер Ілон Маск заявив, що вже в грудні поточного року буде відкрито двомільйонний тунель.