Наука та ІТ  |  09.11.18  |  п'ятниця

Грибна енергія: вчені створили нове альтернативне джерело струму

Дослідники інституту Стівенса створили "біонічний гриб" - інтеграцію двох видів живих організмів задля виробництва електричного струму.

Про винахід інформує видання Nature.

Для створення цього незвичайного гриба були використані бактерії та графенові нанострічки, що були встановлені на шляпці гриба.

Біонічний організм разом із бактеріями має змогу перетворювати сонячне світло на електричний струм.

Ресурс Nature зазначає, що нова технологія не генерує велику кількість електрики та не здатна бути джерелом живлення електроприладів. Експеримент з грибом підтвердив, що можна генерувати електроенергію біологічного походження.

Розробкою цього досліду займалася команда вчених технологічного інституту Стівенса. Їх "підопічними" були звичайнісінькі шампіньйони з супермаркету, які покрили нанострічками із графену. За допомогою 3D-принтера дослідники нанесли біологічні чорнила, які містили  ціанобактерії. Під дією сонячної енергії вони здатні продукувати електричну енергію. Проблема полягала в тому, що подібні бактерії не можуть існувати на штучних поверхнях. Рішення знайшов один із команди вчених, який запропонував використовувати гриби як природню поверхню, яка не зашкодить бактеріям.

Під дією сонячних променів мікроорганізми змогли створити слабкий електричний струм.

"Світло активувало механізм фотосинтезу ціанобактерій, і в ході його згенерувалися електрони біологічного походження",

- прокоментував дослід один із вчених.