Наука та ІТ  |  08.11.19  |  п'ятниця

Космічний вітер. Астрономи вперше помітили масовий відтік газу з галактики

Учені вперше змогли спостерігати потік газу з галактики, який простягається на сотні тисяч світлових років.

Це перший прямий доказ того, як галактичні вітри живлять середовище і створюють величезні газові хмари, які огортають галактики, запевняють астрономи.

Відкриття пов’язано з тим, що галактика, яка офіційно називається SDSS J211824.06 + 1 729.4 — не звичайний об'єкт. Насправді це свого роду галактичний монстр Франкенштейна, дві галактики, які зіткнулися і об'єдналися в одну компактну, але масивну галактику.

«Злиття галактик часто призводять до подій зоряного вибуху, коли значна кількість газу, присутнього в обох алактиках, стискається, що призводить до вибуху нових народжень зірок»,

— пояснила астрофізик Елісон Коіл з Каліфорнійського університету в Сан-Дієго.

«Ці нові зірки, ймовірно, викликали величезні потоки — або в зіркових вітрах, або в кінці їх життя, коли вони вибухнули як наднові»,

— додала вона.

Дослідники виявили область гарячого іонізованого кисню, яка охоплює 52 мільярди квадратних світлових років. При тому існує два окремих потоки, які сформували зі збагаченого металом газу симетричну структру з температурою 10 тисяч кельвінів.

Один потік виник 400 мільйонів років тому і рухається зі швидкістю 1 400 кілометрів на секунду, а інший, що утворився близько семи мільйонів років тому, розвиває швидкість до 2100 кілометрів на секунду.

«Попередній відтік пішов на великі відстані від галактики, в той час як швидкий, недавній відтік не встиг це зробити»,

— сказав фізик Девід Рупке з Родоського коледжу.

Про це повідомляє techno.nv.ua