Наука та ІТ  |  16.05.18  |  середа

Британські вчені створили універсальні ліки від застуди

Дослідники з Великобританії випадково створили засіб від застуди, який можна приймати при будь-яких симптомах.

Таблетки не дадуть вірусу проникнути в людські клітини. Про це повідомляє журнал Nature Chemistry.

"Потрібно розуміти, що у всіх ліків є побічні ефекти. Їх можна приймати, тільки якщо ви хворієте справжньою застудою, а не чимось схожим, інакше можуть виникнути серйозні наслідки",

- попередив Ед Тейт з Імперського коледжу Лондона.

За словами Тейта, його команда знайшла незвичайний спосіб лікувати це поширене захворювання фактично випадково - при спробах відкрити нові вразливі білкові молекули всередині малярійного плазмодія, атака яких його б знешкоджувала.

Під час цих дослідів вчені виділяли довільні білкові ланцюжки і пробували з'єднати їх з тисячами вже існуючих лікарських молекул, застосовуючи комп'ютерні симуляції. Під час цих експериментів команда натрапила на речовину IMP-72, яка більше поєднувалася не з ферментами плазмодія, а з їх людськими аналогами.

Хіміки вдосконалили знайдену речовину, направивши її дію лише на конкретні білки. Досліди на ракових клітинах показали, що нова версія - IMP-1088 - може ефективно боротися з найбільш поширеними видами застуди. При цьому речовина виявилася корисною і для профілактики, і як ліки.

Найближчим часом вчені перевірять препарат на тваринах, а після - і на добровольцях. Якщо випробування пройдуть добре, у людства можуть з'явитися справжні ліки від застуди.