Антарктида  |  21.01.19  |  понеділок

У замерзлому озері Антарктиди знайшли залишки крихітних істот

Озеро Мерсер, у якому знайшли організми, було ізольоване протягом тисячоліть.

Про це повідомляє Science Alert.

У 2007 році вчені випадково виявили озеро, що знаходиться під льодяним покровом Антарктиди.

Щоб дослідити підльодовикове озеро глибиною понад 20 м, дослідники з проекту під назвою SALSA повинні були пробурити крихітний отвір глибиною в кілометр. Вони зробили це, використовуючи дриль з насадкою розміром з олівець, яка розпорошує нагріту воду. Після того, як отвір було зроблено, вони використовували інструмент для керна, щоб витягнути зразки назад на поверхню.

Команда очікувала знайти в озері Мерсер мікробів, але вони були здивовані тим, що ще ховалося в воді. Зразки також містили останки крихітних ракоподібних і тіло Tardigrade, безхребетного, відомого своєю здатністю протистояти найсуворішим умовам.

Коли дослідники виявили в зразках тіла крихітних ракоподібних, вони були настільки здивовані, що подумали, що це було помилкою. Спочатку їм здалося, що зразки були забруднені. Проте, після того, як обладнання було очищено, виявилося, що виявлені організми дійсно жили в Антарктиді. На думку вчених, тварини мешкали в водоймах приблизно в 50 кілометрах від озера Мерсер. Придатні для життя умови виникали при відступі льодовиків в останні 10 тисяч років.

Неясно, як тварини потрапили в озеро. З'ясувати це вченим допоможе аналіз ДНК і радіовуглецеве датування для більш точного визначення віку організмів.

Росс Вірджинія, директор Інституту арктичних досліджень Дартмутського коледжу зазначила, що Антарктида – найменш порушене людиною місце на Землі, й саме тому воно є дивовижною лабораторією для розуміння життя, біорізноманітності та льодовикової історії нашої планети. Крім того, вивчення водних шляхів Антарктики є найважливішим способом відстеження потенційних наслідків глобального потепління.